isverenim.com isverenim.com
Resmî Gazete
Duyuru T.C. Resmi Gazete

01.01.2026 Tarihinden İtibaren Geçerli Asgari Ücret Tutarı Resmi Gazete’de Yayınlandı.

  • Tarih

26.12.2025 tarih ve 33119 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 23.12.2025 tarih ve 2025/1 sayılı Asgari Ücret Tespit Komisyonu Kararı ile;

01.01.2026-31.12.2026 tarihleri arasındaki bir günlük normal çalışma karşılığı asgari ücretin 1.101,00 TL olarak tespit edildiği açıklandı.

Bu doğrultuda 01/01/2026 tarihinden itibaren,

- Günlük sigorta primine esas kazanç alt sınırı 1.101,00 TL

- Aylık (30 günlük) sigorta primine esas kazanç alt sınırı 33.030,00 TL

- Günlük sigorta primine esas kazanç üst sınırı 9.909,00 TL

- Aylık (30 günlük) sigorta primine esas kazanç üst sınırı 297.270,00 TL

olarak belirlenmiştir.

Ayrıca, Asgari Ücret Desteği’nin (6661) 2026 yılı Ocak ile Aralık döneminde 1.270,00 TL olarak belirlenmesine karar verilmiştir.

Ekli belgeler

PDF DokümanPDF · Arşiv belgesi Görüntüle
Ekli belgenin metni: Doküman

26 Aralık 2025 CUMA Resmi Gazete Sayı : 33119

TEBLİĞ

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından:

ASGARİ ÜCRET TESPİT KOMİSYONU KARARI

Karar Tarihi: 23/12/2025

Karar No: 2025/1

22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu'nun 39 uncu maddesi ile Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında | sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi'nin 522 nci maddesi gereğince, İş sözleşmesi ile çalışan ve bu Kanunun kapsamında olan veya olmayan her türlü işçinin asgari ücretini tespit etmekle görevli Asgari Ücret Tespit Komisyonu, 12/12/2025 tarihinde başladığı çalışmalarını 23/12/2025 tarihine kadar sürdürmüş ve yaptığı üç toplantı sonucunda;

1) Milli seviyede tek asgari ücret tespitine,

2) İşçinin bir günlük normal çalışma karşılığı asgari ücretinin; 1/1/2026 - 31/12/2026 tarihleri arasında 1101 Türk Lirası (bin yüz bir lira) olarak tespitine,

3) Asgari ücret desteğinin 2026 yılı Ocak ilâ Aralık döneminde 1270 Türk Lirası (bin iki yüz yetmiş lira) olarak sürdürülmesi için desteğin kapsamı ile usul ve esaslarının yeniden belirlenmesinin önerilmesine,

4) İş bu Kararın, 1/1/2026 tarihinde yürürlüğe girmek üzere Resmi Gazete'de yayımlanmasına,

işçi temsilcilerinin toplantıya katılmamalarına karşılık, katılanların oybirliğiyle karar verilmiştir.

GEREKÇE

Asgari ücret, bilindiği gibi ödenmesi zorunlu olan en az ücrettir.

Asgari ücretin belirlenmesini düzenleyen Asgari Ücret Yönetmeliği uyarınca, asgari ücret, pazarlık ücreli değildir.

Asgari ücretin belirlenmesi sırasında, Komisyonumuz, bu çerçevede bir karar alınması için çalışmış, işçilerin geçim şartları ve enflasyon hedefi gibi faktörleri değerlendirmiştir.

İşte bu çerçevede hareket eden Komisyonumuz; işçinin günlük asgari ücretini; 1/1/2026 ilâ 31/12/2026 tarihleri arasında 1101 Türk Lirası (bin yüz bir lira) olarak belirlemiştir.

Asgari Ücret Yönetmeliği'nin 11 inci maddesi kapsamında, Asgari Ücret Tespit

Komisyonu'nca tespit edilen asgari ücretin 1/1/2026 tarihinde yürürlüğe gireceği öngörülmüştür.

9.450 okunma Kaynak: T.C. Resmi Gazete
Bu belgenin yazdırılabilir sürümü ücretli üyelere özeldir — https://admin.isverenim.com/makale/8433